Заявник має право:
- подавати заявку в любий акредитований орган по сертифікації систем управління;
- ознайомитися процедурами проведення перевірки та оцінки систем управління;
- подавати скарги та апеляції стосовно виконуваних робіт по сертифікації до ОС, вирішувати спірні питання;
- ознайомлюватися з процедурами розгляду скарг, апеляцій та спірних питань;
- погоджувати склад комісій по перевірці та оцінці систем управління;
- отримувати відповідні звіти стосовно перевірки та оцінки систем управління;
- отримати сертифікат відповідності у визначений термін, якщо результати перевірки та оцінки позитивний;
- використовувати інформацію про сертифіковану систему управління якістю з метою реклами.
- заявляти до органу з сертифiкацiї щодо розширення дії системи управління якістю.
Заявник зобов’язаний:
- мати документально оформлену систему управління якістю (СУЯ) відповідно ДСТУ ISO 9001-2001;
- завжди виконувати відповідні положення програми сертифікації;
- виконувати усі необхідні умови для проведення оцінювання, зокрема надання документації на експертизу та доступу до всіх галузей, зареєстрованих даних (зокрема звіти про внутрішні перевірки), а також до персоналу з метою оцінювання, нагляду, повторного оцінювання і розгляду скарг;
- заявляти щодо сертифікації тільки ті види діяльності (виробництво продукції, надання послуг) на які є офіційний документ (СТАТУТ, ліцензія або інші);
- не використовувати сертифікат таким чином, щоб завдати шкоди репутації органа з сертифікації (ОС), і не робити будь-яких заяв про свою сертифікацію, які ОС може вважати такими, що вводять в оману, або несанкціонованими;
- у разі призупинення або скасування дії сертифікату (з будь-яких причин) припинити використовувати всі рекламні матеріали, що містять посилання на сертифікат, і повернути бланк сертифікату на вимогу ОС;
- використовувати сертифікат лише для зазначення того, що система управління якістю відповідає визначеним стандартам або іншим нормативним документам, а не використовувати його таким чином, щоб могло створитися враження, що продукція чи послуга схвалені ОС;
- забезпечувати, щоб жодний документ: сертифікат, знак чи звіт, або будь-яка їхня частина не використовувались для введення в оману;
- посилаючись на свій сертифікат у засобах інформації, а саме у документах, брошурах або рекламних матеріалах дотримуватися вимог ОС;
- при наданні заявки на сертифікацію системи управління якості, повинен надавати при необхідності додаткову інформацію;
- інформувати ОС про всі зміни СУЯ;
- виконувати всі коригувальні дії для усунення виявлених ОС невідповідностей.